TR | EN
Sevkiyat
Satışın önemli aşamalarından ve fiili olarak tamamlanmasını sağlayan aşamalarından biri sevkiyattır. Sevkiyat, var olan müşterilerin korunmasında da oldukça etkili bir yere sahiptir. Satış esasında yeni müşteriler ve ürünler keşfedip bunları harekete geçirmek değildir. Bu kısım Pazar araştırması ve pazarlama departmanının sorumluluğuna girmektedir. Satışın esas mantığı, sattığın malzemeyi en iyi hizmette ve kalitede müşterilere sunabilmektir. Çünkü her sektörün kendi piyasasında rekabet edebileceği partnerleri oldukça fazladır, rekabet hemen her sektörde olmazsa olmaz unsurdur. Hal böyle olunca firmaların farklılıklarını bir şekilde ortaya koymaları gerekmektedir, bunu satmış olduğu ürünlerle ve fiyat politikasıyla yapabilir; ancak rakipleri de zaten bu kriterlerde mücadele veriyor olacaktır. O halde firmanın farkını sunduğu hizmet kalitesiyle ortaya koyması hem daha uzun ömürlü olmasını sağlayacak hem de akıllarda yer edecektir. Çünkü müşterilerin acil ihtiyacı olan malzemeleri termininde ve hasarsız almaları onlar için çok önemlidir. Yani sevkiyat aşaması ve sunduğun hizmet piyasa rekabeti ve müşteri memnuniyeti ve firmaların sürekliliği için oldukça önemli olmaktadır.

Sevkiyat, ödeme yani masraflara katlanma açısında iki farklı şekilde gerçekleşmektedir; Satıcının sevkiyat masraflarını yüklenmesi ve alıcının bu masraflara yüklenmesi. İki farklı şekilde de en iyi ve en uygun hizmeti verebilecek nakliye firması ile anlaşmak oldukça önemlidir. Aynı zamanda sevkiyat, müşterilerin ve satıcı firmanın bulunduğu bölgeye, müşterilerin ve satıcının yapmış olduğu nakliye anlaşmalarına, müşteriyle satıcının anlaştığı teslim şekline, malzemenin tonajı ve mukavemetine göre, satıcının veya üreticinin stoklarında olup olmamasına göre şekillenmektedir.